سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تاذ

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت : رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» بابیان این‌که ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ی همه مردم جامعه است، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر بر اساس آنچه در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) نقش کلیدی در برپایی احکام دین و اسلام دارد.

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که جامعه ما به نظارت عمومی نیازمند است که همه افراد جامعه نظارت و مراقبت کنند و اگر چنین نظارتی  در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد، قطعاً دایره‌ی گناهان و معصیت را محدودتر می بینیم؛ زیرا افکار جامعه زمانی که به یک مسئله توجه و آن را مهم‌تر تلقی کرد طبیعی است که افراد نسبت به انجام آن اقدام نمی‌کنند و در فضای جامعه چنین منکری رخ نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به نقش رسانه‌ها در عمومی کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا معروف‌ها در جامعه گسترش پیداکرده و علاوه بر این آن‌ها را به‌صورت برجسته معرفی کنند.

وی ابراز داشت: کارهایی که جامعه را به سعادت می‌رساند و مورد عنایت اسلام و قرآن است باید به‌صورت ویژه به مردم معرفی شود.

عضو هیئت رئیسه  خبرگان رهبری تصریح کرد: آن چیزی که به‌عنوان منکر است در جامعه شناخته می‌شود و اسلام این کارها را نهی کرده است،رسانه‌های مختلف می‌توانند در بیان این‌گونه مسائل نقش‌آفرین باشند و اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید فرهنگ دین و آن چیزی که مورد انتظار دین هست را برای جامعه بیان کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha